top of page

איך לקנות דירה בלי חתונה

האם ידעת שלסטטוס הזוגי שלך יש משקל על המשכנתא שאתה יכול או לא יכול לקבל? האם נתקלת בעבר במושג לווה יחיד?

אני כאן כדי לתת לך את כל המידע על מצב של לווה יחיד, ולהסביר לך איך להסתדר גם בסיטואציות מורכבות.


מסלול החיים של האיש או האישה הממוצעים בישראל בדרך כלל עובר מתחת לחופה לפני הכניסה למדור משכנתאות בבנק. הדעה הרווחת היא שרוכשי הדירות בישראל הם תא משפחתי קטן או גדול, שהתמסדו, התברגנו והגיע זמנם לתקוע יתד.


אבל הנורמה הזאת לא תקפה לכל אחד.

מבלי להיכנס לניתוחים סוציולוגיים על מצבם המשפחתי של צעירי וצעירות ישראל, אני יכול להגיד שלא כולם ששים להגיע לשלב ההתמסדות בתקופה הזו.

ויחד עם זאת - גם מי שבוחרים ברווקות לטווח הארוך, עדיין מבינים פעם אחר פעם שרכישת דירה היא משהו שאפשר (מפחיד - אבל אפשר) גם לבד.



שמעתי לא מזמן על מכרה, אשת עסקים רצינית מאוד, שגרה במשך המון שנים בשכירות בתל אביב ובעקבות מגיפת הקורונה החליטה לחזור לצפון להתקרב למשפחה שלה.

מהצד נראה כי היא עשתה החלטה נכונה וחכמה, אבל מה זווית הראיה של הבנק בנושא…?

בעיני הבנקים, רווקים זאת אוכלוסיה שהיא גורם מסכן. רווק או רווקה יחשבו ללווה יחיד.

בנקים הם לא מלכ''ר, הם לא "נותנים" לכם משכנתא כדי שתהיו שמחים. הם עושים כאן עסקה לכל דבר ועניין. מלווים לכם סכום כסף גדול כדי להרוויח עוד כסף. אם אתם נתפסים כאנשים שיכולת ההחזר שלהם מוטלת בספק - האינטרס של הבנק "לעזור" לכם ילך ויקטן ויתכן ואף לא יתקיים מלכתחילה.

בעיניים של בנק, רווק הוא יחידה עצמאית מה שנקרא "לווה יחיד". כל יחידה כזאת היא האחראית הבלעדית על ההכנסות וההוצאות של משק הבית, ולכן אם חס וחלילה קורה משהו שפוגע בתזרים, הבנק עלול לא לקבל את הכסף שלו. וזוכרים? הבנק רוצה את הכסף שלו.


לכן, כשרווק או רווקה יבואו לבקש משכנתא מהבנק הם ככל הנראה יתבקשו להביא לווה תומך (לווה נוסף), מעין ערב שיחתום יחד איתם על המשכנתא. וככה, הבנק יודע שגם אם מכל סיבה שהיא אתם לא תוכלו לשלם - יהיה להם ממי לגבות את החוב.


כמובן שאין הדבר אומר שהלווה התומך צריך לשלם משהו, אבל הוא צריך להיות עם נתונים מספיק טובים עבור הבנק, אחרת ההלוואה לא תתקבל, מן הסתם.


אם את או אתה רוצים לעשות סדר ולמצוא את הדרך הנכונה ביותר עבורכם לקבל משכנתא, אני מזמין אתכם לשיחה איתי. שידוך לבן או בת זוג כנראה זה לא יביא, אבל שידוך לבנק המושלם עבורכם - מובטח!

שלכם,

אמיר ביטון


bottom of page